Webáruház optimalizálás: Hogyan optimalizáld webshopod

Tudásmánia

Növelni szeretnéd webáruházad eladásait?

A webáruházad optimalizálásával javíthatod üzleted online teljesítményét, hogy több potenciális látogatót ügyfeleddé alakíts.

Olvasd tovább, hogy megtudd, mi a webáruház optimalizálása, és hogyan optimalizáld webáruházad eladások maximalizálása érdekében!

Webáruház optimalizálás: Hogyan optimalizáld webshopod

Webáruház optimalizálás: Hogyan optimalizáld webshopod

Növelni szeretnéd webáruházad eladásait?

A webáruházad optimalizálásával javíthatod üzleted online teljesítményét, hogy több potenciális látogatót ügyfeleddé alakíts.

Olvasd tovább, hogy megtudd, mi a webáruház optimalizálása, és hogyan optimalizáld webáruházad eladások maximalizálása érdekében!

Mit jelent a webáruház optimalizálás?

A webáruház optimalizálása a weboldal javításának folyamata, amely növeli a potenciális ügyfelek számát és az eladásokat. Optimalizálhatod weboldalad több részét is, a terméklistától kezdve a navigációig, hogy jobb felhasználói élményt nyújtson ügyfeleidnek.

 7 konkrét tipp, hogyan optimalizáld webáruházad

Javítani szeretnéd a látogatók vásárlási élményét a weboldaladon? Nézd meg ezt a hét tippet, hogyan optimalizálhatod a webáruházad, hogy növeld vállalkozásod eladásait!

1. Készíts világos és könnyen használható navigációt

Ha jól szeretnéd elvégezni a webáruházad konverzió optimalizálását, kezdd a navigációval. A navigáció befolyásolja, hogy a látogatók hogyan mozognak a weboldaladon, és hogy találják meg a termékeidet. Ha szervezetlen navigációval rendelkezel, amit nehéz használni, a közönséged elbátortalanodik, és elhagyja a weboldalad.

Szóval, hogyan hozhatsz létre a látogatóknak működőképes, megfelelő navigációt?

Ha azt szeretné, hogy a látogatóknak megkönnyítsd a megfelelő termékek megtalálását, kezdd el a navigáció megszervezésével. Ha a navigáció rendszerezett és könnyen böngészhető, a vásárlók gyorsan megtalálhatják, amit keresnek.

A navigáció felépítésekor termékeidet kategóriákba kell rendezni, hogy a vásárlók könnyebben megtalálják, amire szükségük van. Széles fejlécek segítségével megkönnyítheted a rendszerezést.

Ezen kívül folyamatosan teszteld és optimalizáld a navigációt. Amit úgy gondolsz, hogy a látogatók  számára megfelelő, az nem biztos, hogy a legjobb megoldás számukra – lehet, hogy tovább kell javítanod és alakítanod a jobb vásárlói élmény érdekében.

2. Állítsd be termékeid listázását

Webáruházad optimalizálásának kritikus eleme a terméklisták optimalizálása. Az ügyfelek a terméklistáidat használják annak eldöntésére, hogy megvásárolják-e a terméket. Ha nincs optimalizált listád, akkor visszaeshet vállalkozásod értékesítése.

Tehát hogyan hozhatsz létre optimalizált terméklistát?

  • Használj leíró terméknevet: Amikor felsorolod termékeidet a weboldaladon, adj meg egy leíró termékcímet a tételekhez. A terméknév az egyik első információ, amelyet a látogató lát, segít meghozni a döntést, hogy az te terméked az, amire szüksége van. 
  • Adj meg fontos termékadatokat: Amikor felveszed a listát a termékről, adj meg olyan kritikus részleteket, amelyek segítenek meggyőzni a potenciális ügyfeleket, hogy megvásárolják termékeidet. A termék méretétől kezdve a termékek gyártási módjáig segíthetsz olyan részletekkel szolgálni, amelyek megmutatják a vásárlóknak, miért érdemes vásárolniuk.
  • Termékopciók hozzáadása: Ha egy terméket többféle méretben, színben vagy stílusban kínálsz, vedd fel ezt a terméklistád részeként. Ez megkönnyíti a vásárlók számára, hogy egy helyen láthassák a lehetőségeket, nem pedig több adatlapon.

A részletes és informatív lista létrehozásával elősegítheted, hogy a potenciális ügyfelek tájékozottabbak legyenek a termékeiddel kapcsolatban, így nagyobb valószínűséggel vásárolnak.

3. Használj kiváló minőségű termékfotókat

Ha tudni szeretnéd, hogyan optimalizálhatod webáruházad, kezdd azzal, hogy jó minőségű termékfotókat ad hozzá a termékekhez. Termékfotóid kritikus szerepet játszanak abban, hogy segítsenek vállalkozásod termékeinek online értékesítésében.

Mivel az emberek nem láthatják személyesen a termékeidet, a termékfotóidra hagyatkoznak, hogy eldöntsék, meg akarják-e vásárolni azokat.

A terméklista optimalizálásához olyan fotókat kell feltenned, amelyek a látogatók számára részleteket nyújtanak az általad kínált termékekről. Minden szögből készíts képeket a termékedről, és mellékelj képeket a termékről használat közben.

A termékfotóidnak jó minőségűnek és világosnak kell lenniük, hogy a vásárlók jól megnézhessék az általad kínált termékeket.

Ha megfelelően szeretnéd végrehajtani a webáruházad konverzió optimalizálását, szánj időt a minőségi termékfotók készítésére, hogy megmutasd a vásárlóknak, miért érdemes megvenniük a terméked.

4. Optimalizáld kínálatodat a kritikus kulcsszavakhoz

A webáruház konverzió optimalizálás kritikus eleme a kulcsszó-integráció. Ha azt szeretnéd, hogy termékeid megjelenjenek a releváns keresési eredmények között, optimalizálnod kell terméklistádat a megfelelő kulcsszavakra.

A releváns termékkulcsszavak megtalálásához kulcsszókutatást kell végezned.

A releváns kifejezések megtalálásához használhatsz kulcsszókutató eszközt, mint pl. a XXXX

Ha megnézed kulcsszólistádat, összpontosíts az ún. Long-tail (hosszú farok) kulcsszavakra. A Long-tail kulcsszavak három vagy több szót tartalmaznak, például „cseresznyepiros rúzs”. Ezek a kulcsszavak, mivel specifikusabbak, magasabb minőségű forgalmat irányítanak webhelyére.

A releváns kulcsszavak termék információkba való integrálásával elősegítheted, hogy hirdetéseid relevánsabb keresési eredmények között jelenjenek meg. Ez az optimalizálás segít nagyobb forgalmat irányítani weboldaladra, így több ügyfelet szerezhetsz vállalkozásodnak.

5. Optimalizáld weboldalad mobilra

A webáruház konverzió optimalizálás másik fontos része a pozitív mobil élmény biztosítása. Tekintettel arra, hogy a fogyasztók 76%-a okostelefonon vásárol, olyan webáruházadnak kell lennie, amely zökkenőmentesen működik mobilon, hogy pozitív élményt nyújthasson.

Ahhoz, hogy webáruházad mobilon is működjön, használd a Responsinator mobilbarát ellenőrzőjét. Ez az ellenőrző elemzi weboldalad mobilbarát jellegét, hogy megállapítsd, pozitív mobil élményt nyújt-e oldalad.

Ha weboldalad nem mobilbarát, optimalizálhatod az adaptív tervezés integrálásával.

A reszponzív kialakítás lehetővé teszi, hogy weboldalad alkalmazkodjon a felhasználó által használt bármilyen eszközhöz, legyen az táblagép vagy okostelefon. Webhelyed automatikusan igazodik a képernyőjükhöz, hogy a legjobb élményben legyen részük a webhely böngészésében.

Pozitív mobil élmény biztosításával hosszabb ideig lekötöd a potenciális ügyfeleket a weboldalon, ami növeli vállalkozásod eladásait.

6. Használjon egyértelmű cselekvésre ösztönző (CTA) gombokat

Amikor a látogatók felkeresik weboldalad, végső soron azt szeretnéd, hogy vásároljanak a vállalkozásodtól. Egyértelmű cselekvésre ösztönző (CTA) gomb nélkül azonban előfordulhat, hogy ügyfeleid nem tudják, hogyan tovább. Éppen ezért a CTA gomb létrehozása kritikus eleme a webáruház optimalizálásának.

A CTA gomb cselekvésre készteti a látogatókat. Például, ha azt szeretnéd, hogy egy terméket a kosárba helyezzenek, a „kosárba helyezés” feliratú gomb segíti őket a művelet végrehajtásában.

Amikor létrehozod a CTA-gombot, tervezd olyanra és helyezd el úgy, hogy az kiemelkedjen az oldalon, hogy a vásárlók gyorsan megtalálják és rákattinthassanak. 

Az egyértelmű CTA-val több felhasználót irányítasz a termékeid megvásárlására, ami növeli vállalkozásod bevételét.

A CTA mindig arra a linkre, URL-re mutasson, ahová a felhasználót irányítani szeretnéd.

Példa:

  • Cél: A felhasználókat jóslás időpontfoglalásra irányítani.
  • CTA szöveg: Foglalj időpontot jóslásra
  • CTA URL: https://pantonia.hu/joslas/ 

7. Koncentrálj a kosár elhagyására

A webáruház konverzió optimalizálás egyik kritikus összetevője a kosár elhagyására való összpontosítás. Az online vásárlási rendelések több mint 88%-át elhagyták a vásárlók 2020-ban. Számos oka van annak, hogy az emberek elhagyják a kosarukat, kezdve attól, hogy valami elterelte a figyelmüket, egészen a megnövekedett költségek felfedezéséig a kosarukban.

Különféle lépéseket tehetsz a kosárelhagyás javítására.

Íme néhány tipp, amelyek segítségével a kosárelhagyást eladásokká alakíthatod:

  • Javítsd a fizetési folyamatot: Ha meg szeretnéd akadályozni, hogy az emberek elhagyják a kosarukat, nézd meg a kosár fizetési folyamatát. Elemezd a folyamatot, hogy megtudd, vannak-e olyan akadozások, amelyek megakadályozhatják a látogatókat a vásárlás befejezésében, például a szállítási vagy fizetési adatok megadása.
  • Jelezd előre a költségeket: A kosár elhagyásának egyik legfőbb oka a váratlan költségek, legyen szó szállítási vagy egyéb díjakról. Ügyelj arra, hogy előre adj információt a díjakról, hogy a felhasználók tudják, mire számíthatnak, amikor árukat tesznek a kosarukba.
  • Kosárelhagyással kapcsolatos e-mailek küldése: Ha a vásárlók elhagyják a kosarukat, az eladások nem vesznek el örökre. Visszaállíthatod az eladásokat, ha elhagyott kosárról szóló e-maileket küldesz, amelyek emlékeztetik a felhasználókat a kosárba helyezett termékekre. 

Ha elhagyott kosár-helyreállítási stratégiát építesz ki, az segít webáruházadnak több bevételre szert tenni, és ezzel lehetővé teszed az online növekedést.

Ha tetszett a cikk, kérlek oszd meg másokkal is!

Következő cikk

Kerékpárvásárlás: Fontos szempontok a megfelelő kerékpár kiválasztásához

A kerékpározás egészséges és környezetbarát időtöltés, valamint kiváló módja a közlekedésnek is. Ha úgy döntöttél, hogy kerékpárt vásárolsz, számos fontos szempontot kell figyelembe venned ahhoz, hogy megtaláld a számodra legmegfelelőbb kerékpárt. Ebben a cikkben megvizsgáljuk, milyen tényezőket érdemes figyelembe venni a kerékpárvásárlás során.
Kerékpárvásárlás: Fontos szempontok a megfelelő kerékpár kiválasztásához

Ezeket olvastad már?