Ha érdekel a YouTube pénzkeresés, illetve az, hogy mennyi pénzt lehet valójában keresni a YouTube videózásból, akkor itt részletesen olvashatsz arról, hogy hogyan működik a bevételszerzés és konkrét példákon keresztül láthatod, hogy nekem mennyi pénzt fizetett ki a YouTube. Továbbá számos lehetőséget mutatok amellyel kiegészítheted, illetve összekapcsolhatod a YouTube fizetésed.

YouTube pénzkeresés: hogyan működik és mennyit lehet keresni?
Ha érdekel a YouTube pénzkeresés, illetve az, hogy mennyi pénzt lehet valójában keresni a YouTube videózásból, akkor itt részletesen olvashatsz arról, hogy hogyan működik a bevételszerzés és konkrét példákon keresztül láthatod, hogy nekem mennyi pénzt fizetett ki a YouTube. Továbbá számos lehetőséget mutatok számodra amellyel kiegészítheted, illetve összekapcsolhatod a YouTube fizetésed.

YouTube pénzkeresés: hogyan működik és mennyit lehet keresni?


Bizonyára te is sokszor elgondolkoztál már azon – ha itt vagy és ezt a cikket olvasod, akkor nyilván igen -, hogy vajon mennyi pénzt lehet keresni YouTube videózással és hogy vajon meg lehet-e ebből élni vagy sem. A jó hír az, hogy ebben a cikkben most részletesen körüljárjuk, hogy hogyan működik a YouTube pénzkeresés és hogy mennyi pénzt lehet keresni YouTube videók készítésével, a rossz az, hogy miután körüljártuk már nem biztos hogy még mindig szeretnél pénzt keresni a YouTube-on. Na jó nem akarok elijeszteni senkit, mert tényleg szép bevételekre lehet szert tenni, de ahhoz rengeteget kell dolgozni. Vágjunk bele akkor.



Mivel lehet pénzt keresni a YouTube-on?


Azt, hogy pontosan mivel lehet pénzt keresni a YouTube-on 3 nagyobb kategóriára bonthatjuk. YouTube (illetve az itt megszerzett népszerűségben rejlő) pénzkeresési lehetőségek az alábbiak:


  • YouTube Partnerprogram (vagy partnerség egy MCN-en keresztül)
    • Rajongói támogatások
  • Szponzorációk, fizetett együttműködések
    • Affiliate Marketing
  • Merchandise (saját “márkás” pólók, bögrék, termékek árusítása)

Most pedig nézzük meg egy picit részletesebben őket.




YouTube Partnerprogram (vagy partnerség egy MCN-en keresztül):


Kezdjük azzal, hogy ha valaki azt mondja, hogy YouTube pénzkeresés, az emberek 95%-ának ez ugrik be először. (Azért vannak még bőven lehetőségek ezen túl is.)

Ebben a kategóriában a videódban, a videód előtt, után és a videód mellett megjelenő hirdetések megtekintése után kapsz pénzt. Fontos, hogy a megtekintők nézzék meg a hirdetéseket, illetve kattintsanak rá a reklámokra, mert a YouTube szigorúan bünteti a saját videónkon történő hirdetésre kattintást. A reklám megtekintések manipulálása, akár kitiltással is járhat. Fontos, hogy általában ez az első pénzkeresési lehetőség a kezdő videósok számára. Most pedig nézzük, hogy mi a különbség a YouTube Partnerprogram és az MCN-hez való csatlakozás között.



YouTube Partnerprogram (YPP)


A YouTube Partnerprogram (rövidítve YPP) nem más mint a YouTube hivatalos saját eszköze a videók monetizálására.


Követelmények:

  • Az elmúlt 12 hónapban több mint 4000 nyilvános nézési órával kell rendelkezned
  • Több mint 1000 feliratkozódnak kell lennie
  • Olyan országban vagy régióban kell élned, ahol rendelkezésre áll a YouTube Partnerprogram (Magyarországról és a legtöbb országból elérhető)

Igazából a követelmények teljesítése nem lehetetlen, viszont nem is a világ legegyszerűbb feladata. Ha van egy jó témánk, rendszeresen gyártunk videókat és megfelelően promotáljuk azokat, akkor pár hónap, maximum egy év alatt elérhetjük a kitűzött célokat.



Előnyök:

  • A megkeresett pénz 100%-a a tiéd (persze a YouTube levonja a saját részesedését, de most vegyük ezt 100%-nak, hamarosan megértitek miért)
  • Van kifizetés bankszámlára is

Hátrányok:

  • Nem túl jó az ügyfélszolgálatuk és nem elég segítőkészek
  • Nem fizetnek ki PayPal-ra

Ha részletesebben szeretnél olvasni a legegyszerűbb YouTube pénzkeresési módszerről, a YPP-ről, akkor itt találod a YouTube hivatalos súgóját a témáról.




Multi-channel Network (MCN)


Az MCN-ek (avagy Multi-channel Network-ök) YouTube-tanúsítvánnyal rendelkező vállalatok, akik a YouTube CMS használatához jogot kapnak. Számunkra azért érdekesek, mert rajtuk keresztül is kereshetünk pénzt. Ebben az esetben nem közvetlenül a YouTube-bal szerződünk le, hanem egy külsős céggel.

Itt is vannak követelmények, de azok cégenként eltérőek lehetnek, így nem részletezem őket.


Előnyök:

  • Egyes MCN-ek szerződésben állnak egyéb cégekkel, így kaphatunk exkluzív hirdetéseket is
  • Jobb ügyfélszolgálat
  • Különböző szolgáltatásokat nyújtanak, pl.: ingyenes zenehasználat, ingyenes szoftverek, segítség borítókép készítésben, kollaborációs lehetőségek más YouTuber-ekkel
  • PayPal-ra is fizetnek ki

Hátrányok:

  • A YouTube bevételeid csak 60-70-80-90%-át tarthatod meg (ugyebár valamiből finanszírozniuk kell a szolgáltatásaikat)
  • Általában nem fizetnek ki bakszámlára
  • Rengeteg MCN-nél fix időtartamra el kell kötelezned magad (1-2 évig nem szállhatsz ki)


A YouTube hivatalos támogatási oldalán még részletesebben olvashatsz az MCN-ekről.



Milyen MCN-ek jöhetnek szóba?



Mennyi pénzt lehet keresni YouTube hirdetésekkel?


Nagyon nehéz meghatározni, hogy ki mennyi pénzt fog keresni YouTube hirdetésekkel, ezért nézzük meg, hogy mi befolyásolja a bevételeink alakulását.


  • a videód hossza:
    • ugyanis 10 perc alatt a YouTube automatikusan helyez el hirdetéseket a videódban, egyet, kettőt (mert most már ezt is bevezették a nézők nagy örömére) előtte/alatt és egyet, kettőt utána általában
    • viszont 10 perc fölött már te határozod meg hogy hány hirdetés jelenjen meg a videódban, sőt még azt is meghatározhatod, hogy pontosan melyik percben jelenjen meg a hirdetés; az, hogy te 10 hirdetést helyezel el a videódban, az még nem jelent garanciát arra, hogy a YouTube ennyit is fog megjeleníteni, viszont ha rendelkezésükre áll ennyi hirdetés, akkor megfogják jeleníteni mindet
  • a videód témája: sokkal többet fizetnek a hirdetők, ha a videóid egy versenyképes téma köré épülnek, például a tőzsdézéssel kapcsolatos videóknál ehhez köthető reklámok fognak megjelenni, míg a wc pucolással kapcsolatos videóknál, ezzel kapcsolatban fognak megjelenni hirdetések, értelemszerűen a tőzsdézést hirdető cégeknek nagyobb a kapacitásuk, képesek többet fizetni neked
  • a nézőid: nagyon fontos, hogy kik nézik a videóid, egy felnőtt bankár sokkal fizetőképesebb, mint egy 7 éves iskolás, így a hirdetők is sokkal többet fizetnek egy felnőtt bankárért; továbbá fontos, hogy a nézőid melyik országból származnak, ugyanis egy magyar tanár nem annyit keres, mint egy svájci
    • a videód nyelve: bár ez következik az előzőből, de azért érdemes megemlíteni, nyilván egy magyar nyelvű videót, nem fognak amerikaiak nézni és egy amerikai néző (a jobb gazdasági helyzetükből adódóan) többet ér, mint egy magyar
  • a nézési idő:
    • fontos, hogy a megtekintők mennyi ideig nézik a videód, hiszen hiába van 3 hirdetés a videódban, ha már a második előtt bezárják azt
    • az is nagyon fontos, hogy a megtekintő végignézi-e a reklámot, illetve kattint-e rá

Ezek alapján határozza meg a YouTube a fizetést egy videó megtekintésre. Természetesen a legfontosabb az, hogy milyen rendszerességgel töltünk fel videót és hogy mennyien nézik azokat, illetve, hogy használ-e hirdetés blokkolót az a személy aki épp megtekinteni kívánja a videód. Mert ha igen, akkor ugrott a belőle származó bevételed. Sőt ha olyan tartalmat használsz a videódban, aminek nem te vagy a szerzői jogi tulajdonosa, akkor az egész videó bevétele ugrott.



SocialBlade: az oldal, ami megmondja, hogy melyik csatorna mennyi pénzt keres?

Aki nem ismerné a SocialBlade nevezetű oldalt, azzal gyorsan ismertetném. Ezen az oldalon megtekinthetjük bármely YouTube csatorna statisztikáit akár napokra lebontva. Láthatjuk a naponta, havonta, évente szerzett megtekintéseiket, illetve figyelemmel követhetjük a feliratkozószámuk változását. Sőt még a bevételeiket is láthatjuk. Elméletileg.

SocialBlade, részletes statisztikák YouTube csatornákról: feliratkozószámok, nézettségek, bevétel napokra, hónapokra, évekre lebontva

Mint ahogy a fenti képen is láthatjuk a havi YouTube bevételt 1.2K USD és 19.9K USD közöttire becsüli. Amivel csak az a probléma hogy az 1200 amerikai dollár ~350 ezer forint, míg a 19.900 dollár már 5 millió 750 ezer forint, azaz óriási a kettő közötti különbség. Több mint tizenhatszoros. Kisebb számokkal nézve: nem mindegy, hogy 10 ezer forint vagy 160 ezer. Nem érdemes erre alapozni. Mindezek ellenére a SocialBlade egy kiváló oldal a csatornák elemzésére.




Mennyit pénzt lehet akkor valójában keresni a YouTube-on?

Nem egyszerű megválaszolni, mert rengeteg tényezőtől függ, és a legtöbb ember hadititokként kezeli ezen információkat. Nézzük az én adataimat.

Egy konkrét példa melyen tökéletesen látható, hogy mekkora nézettséghez, mekkora bevétel társul. Ennyi pénzt lehet keresni YouTube-on!

Júniusban 152 ezer megtekintésem volt, amivel 114,07 dollárt (33 ezer forintot) kerestem.

Egy másik konkrét példa melyen tökéletesen látható, hogy mekkora nézettséghez, mekkora bevétel társul. Ennyi pénzt lehet keresni YouTube-on!

Júliusban több, mint 168 ezer megtekintésem volt, amivel 166,39 dollárt, azaz 48 ezer forintot kerestem.


Ami látszik ebből az az, hogy hiába csak 16 ezerrel volt több megtekintésem júliusban, mint júniusban, a bevételeim mégis 15 ezer forinttal nőttek. (Még úgy is, hogy júliusban 1 teljes napon keresztül 0$ volt a bevételem partnercég váltás miatt.)

Fontos még tudni, hogy az én csatornám egy teljes mértékben angol nyelvű – mármint a leírás, cím, mert a videókban nem beszélek – gaming csatorna, melyik összeállításokat csinál különböző játékokról.

Ha valakit elszomorítana, hogy csak ilyen “kevés” pénzt lehet keresni a videózással, azoknak leírom azt is, hogy volt olyan hónap amikor több, mint 300 ezer forintot kerestem 600 ezer megtekintéssel.



Nagyon fontos, ezért leírom még egyszer:

Ezeket a bevételeket mind egy angol nyelvű gaming csatornán, angol tartalmakkal produkáltam, többnyire angol nézőkkel.

Valószínűleg egy magyar nyelvű YouTube csatornával, ugyanezzel a témával sokkal kevesebb pénzt lehet keresni.




Rajongói támogatások

Nehéz igazából eldönteni, hogy ez melyik kategóriába esik, de soroljuk most jelen esetben ide, mivel nem olyan rég a YouTube is bevezette ezt az új pénzkeresési lehetőséget: most már a saját platformjukon keresztül is lehet támogatni a tartalomgyártókat. (Ugyebár a YouTube előtt a Patreon-t használták erre.)

A rendszer úgy működik, hogy a YouTuber-ek különböző csomagokat készíthetnek egyedi jutalmakkal (például közös játék a videóssal) és ezeket szabadon árazhatják. Készíthetnek drágább, olcsóbb csomagokat. Minél drágább egy csomag, annál több jutalmat ajánlanak. A néző ezekre feliratkozik és míg le nem mondja, addig automatikusan vonják lefele a havidíjat a számlájáról. (Pont mint a Netflix.)
Persze a drága YouTube ebből is levon pár százalékot, mert ugyebár nekik is élni kell valamiből.

Az az előnye ennek a YouTube pénzkeresési módszernek, hogy viszonylag kiszámítható jövedelmet tud biztosítani. Számoljunk egy kicsit:

Van 100 lelkes rajongód, aki hajlandó havi 1000 forintot fizetni neked, mivel nap, mint nap tanítod, szórakoztatod.
100 ember szorozva 1000 forinttal, annyi mint 100.000 forint. Ennek 70%-a a tiéd, ami azt jelenti, hogy havi 70.000 forintot kapsz, míg valaki le ne mondja az előfizetését.

És ha jól csinálod, hiába lesznek, akik visszavonják, jönnek újak helyettük. És ha ebből az irányból közelítjük meg a témát, nem is olyan rossz pénzkeresési lehetőség ez.






Szponzorációk, fizetett együttműködések

A nagyobb pénzeket ez a folyamat fogja hozni, viszont egy szponzort megszerezni sokkal nehezebb feladat, mint bekerülni a YouTube partnerprogramjába, sokkal nagyobb eredményeket kell felmutatni ahhoz, hogy valaki fix pénzt adjon nekünk.
Az elején, pár ezres nézőszámnál (kivéve ha valami nagyon specifikus témában alkotunk) még nem nagyon lehet számolni szponzorokkal.

Amit érdemes tudni ezekről a szponzorokról, hogy általában előre meghatározott fix összegeket fizetnek (havi rendszerességgel vagy egyben) egy előre meghatározott számú megjelenítésért.
A pénzükért cserébe mi vállaljuk, hogy megjelenítjük vagy megemlítjük cégüket, szolgáltatásukat a videóban (+ általában elhelyezünk egy linket a leírásban) a szerződésben foglaltaknak megfelelően.


Mennyit fizetnek a szponzorok?

Ezt még nehezebb meghatározni, mint hogy mennyit fizet a YouTube. Az az egy biztos, hogy itt sokkal nagyobb összegekkel kezdődnek a szponzorációk.

Megint csak magamból tudok kiindulni. A fentebb említett YouTube csatornával havi 4 alkalommal kellett hirdetnem egy játékokat árusító céget. Körülbelül 10 másodperc a videó elején. Ezért fizettek nekem körülbelül 20 ezer forintot havonta.




Affiliate Marketing

A két sorral fentebb említett cég továbbá biztosított számomra egy egyedi linket, és ha az egyik nézőm ezen a linken keresztül vásárolt, akkor megkaptam az eladott termék árának a 3%-át. Azaz, ha rajtam keresztül adtak el 10.000 forintért valamit, akkor abból 300 forint az enyém. Ami nem túl vaskos, de ha megnézzük az előnyöket, akkor rájövünk nem is olyan rossz üzlet ez.

Előnyök:

  • Nem kell termékeket vásárolnunk, megoldja a cég helyettünk
  • Nem kell egy komplett rendszert felépítenünk, hogy árusításba kezdhessünk
  • Nem kell megvárni míg a szponzorok keresnek meg minket, mi is kereshetünk ilyen “partner cégeket”

Hátrányok:

  • Rendkívül keveset fizetnek (pár %)
  • Nincs beleszólásunk semmibe



Merchandise (saját “márkás” pólók, bögrék, termékek, szolgáltatások árusítása)

Ezzel el is érkeztünk az abszolút csúcsra: árulj termékeket, szolgáltatásokat a te neveddel.
Ehhez kell a legtöbbet dolgozni, ehhez kell a legnépszerűbbnek lenni: ha nincs masszív követő táborod, akkor kb esélytelen hogy sikerüljön eladni bármit is a saját égiszed alatt. Viszont tény és való, hogy ez az egyik legjövedelmezőbb módszer, ha jól csináljuk.


Ezt is kétfelé oszthatjuk.


  1. Árusítás valamilyen külsős cégen keresztül:
    • nem foglalkozunk a gyártással, szállítással: rábízzuk egy másik cégre
    • általában még a környezetet sem mi biztosítjuk az eladáshoz
    • viszont mi alakítjuk ki a szolgáltatásokat, termékeket
    • mi szabjuk meg az árakat, akciókat (azért a külsős cég levonja a saját részét)
    • ebből adódóan sokkal nagyobb árréssel tudunk dolgozni, mintha affiliate marketinggel foglalkoznánk

  2. Árusítás saját platformon keresztül:
    • még nagyobb beleszólásunk van a dolgokba: itt már tényleg minden csak rajtunk áll
    • senki nem von le egy forintot sem tőlünk
    • de magunknak kell intézni a gyártást, a raktározást, a szállítást, az eladással foglalkozó oldal elkészítését, felfuttatását, mindent

A legnépszerűbb magyar cég, amelyik vállalja a termékeid legyártását, árusítását, szállítását az a Videósbolt.
Külföldön viszont sokkal nagyobb a választék, íme néhány lehetőség a teljesség igénye nélkül: Spreadshirt, Merch by Amazon, Redbubble, Teespring, Fiverr.



Végszó

El is érkeztünk végére, úgy gondolom mindent leírtam a témában, amit szerettem volna. Remélem hasznosnak találtátok a cikket. Ha bármilyen kérdésetek van YouTube pénzkereséssel kapcsolatban, akkor a hozzászólások között kérlek tegyétek fel, én pedig igyekszem megválaszolni azokat.
Továbbá ha van bármilyen információtok, vagy ha esetleg van már köztetek olyan, aki keres pénzt YouTube videók készítésével, az kérem ossza meg eredményeit a kommentek között, ezzel is kiegészítve a cikket, hogy még átfogóbb képet kaphassanak azok, akik most kívánnak becsatlakozni a YouTube pénzkeresésbe.







Ha tetszett a cikk, kérlek oszd meg másokkal is!

One thought on “

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé.

Next Post

Egyszerű lángos recept: így készíts isteni lángost egyszerűen és gyorsan

Ki ne szeretné a finom sajtos-tejfölös, esetleg fokhagymás lángost? Ha becsukjuk a szemünket és rágondolunk, egyből a piaci, vagy a strandos lángos jut eszünkbe. Most pedig elhoztam nektek egy egyszerű és gyors lángos receptet, amelynek köszönhetően a lángosotok tésztája istenien puha és finom lesz. Biztosíthatlak róla, hogy ez a legegyszerűbb és a legfinomabb lángos recept az egész interneten.
Egyszerű lángos recept: istenien finom, puha sajtos-tejfölös, fokhagymás lángos recept