Így építsd fel a vállalkozásod online jelenlétét 3 lépésben

Tudásmánia

Ha a hatékony marketing a cél, érdemes egy jól megtervezett stratégiát követni. De miként kezdjünk hozzá? Most elmondjuk, hogyan csinálj weboldalt, mire jó a SEO szolgáltatás, és azt is, hogyan tarthatod meg az ügyfeleidet. Megéri végigolvasni!

Így építsd fel a vállalkozásod online jelenlétét 3 lépésben

Így építsd fel a vállalkozásod online jelenlétét 3 lépésben

Kijelenthetjük, hogy mai világunkban, ami nincs fent az interneten, az nem is létezik. Ez talán kicsit túlzásnak tűnhet, de az esetek kilencvenkilenc százalékában igaz. A vállalkozásokat tekintve legalábbis biztosan. Ma már csak az az üzlet képes versenyben maradni, ami erős online jelenléttel büszkélkedhet.

Egy vállalkozás online jelenléte azonban nem csak annyiból áll, hogy csinálunk számára egy Facebook profilt. Persze így is lehet, csak ennek semmi értelme. Ha a hatékony marketing a cél, érdemes egy jól megtervezett stratégiát követni. De miként kezdjünk hozzá? Most elmondjuk, hogyan csinálj weboldalt, mire jó a SEO szolgáltatás, és azt is, hogyan tarthatod meg az ügyfeleidet. Megéri végigolvasni!

Első lépés: szükség van egy weboldalra!

A stabil online jelenlét alapvető feltétele az erős, jól felépített weboldal. Erre azért van szükség, mert ha csak egy plattformon vagyunk jelen (pl. Facebook), akkor kevesebben találhatnak ránk. De nem ez az egyetlen érv a weboldal mellett.

A saját weboldalunkat a vállalkozás image-e szerint alakíthatjuk ki. Ez valójában rendkívül izgalmas, hiszen mi adhatjuk meg az oldalon használt színeket, betűtípusokat, és magát az oldal felépítését is. Arra azonban figyeljünk, hogy a nagy tervezgetések közepette ne tévesszük el a célt, ami nem más, mint egy felhasználóbarát felület megalkotása.

A mindennapos internethasználat során nem sokszor gondolunk bele abba, hogy mekkora erőfeszítésbe kerül egy jól működő weboldal elkészítése. Mindössze arra figyelünk, hogy az adott oldal mennyire könnyen kezelhető. Erre vonatkozik a felhasználóbarát kifejezés.

De mitől lesz egy oldal felhasználóbarát? Azok a jó weboldalak, amelyek egyszerű struktúrán alapulnak, a felépítésük jól meg van tervezve. Nagyon sokat javít a felhasználói élményen a logikus, átlátható menürendszer is. A felesleges effekteket viszont nagy ívben kerüljük, mert azok többet rontanak a weboldal minőségén, mint amennyit hozzátesznek.

A felhasználóbarát felület azért nagyon fontos, mert így érhetjük el azt, hogy a látogatók hosszabb időt töltsenek az oldalon. Ha egy igénytelen, zavaros oldalon találják magukat, már lépnek is a következő oldalra.

Egy működőképes, hatékony weboldal megalkotása jóval egyszerűbb, ha egy erre alkalmas szoftvert használunk. a WordPress kiváló megoldás, ezzel ugyanis szinte bármit meg lehet csinálni.

Második lépés: forgalom szerzés online marketinggel

Elkészült az igényes, jól átlátható weboldalunk. Szuper! De még korántsem végeztünk. A weboldalnak látogatók is kellenek. Ehhez azonban reklámozni kell. Ma már nem elég annyi, hogy szólunk a családtagoknak, szomszédoknak, ismerősöknek. Ennél több kell!

Ha jelentős, és üzletileg is hasznos forgalmat szeretnénk a weboldalunknak, érdemes a keresőmarketing felé venni az irányt. A keresőmarketing terén két lehetőség áll a rendelkezésünkre: a Google Ads és a SEO. De melyik éri meg jobban?

Ezt a kérdést szinte mindenki felteszi, pedig már maga a kérdés is hibás. Mégpedig azért, mert mást célt szolgál a Google Ads, és mást a SEO. A Google Ads egy PPC (pay-per-click) hirdetési rendszer, vagyis itt a kattintásokért kell fizetni. Ezzel a rendszerrel látványos eredményt érhetünk el rövid időn belül. Hátránya, hogy csak addig működik, amíg fizetünk érte.

Ezzel szemben a SEO, más néven keresőoptimalizálás egy hosszabb távú stratégián alapszik. Míg a Google Ads hirdetések a kereső tetején, a fizetett hirdetések között jelennek meg, addig a SEO az organikus forgalomra épít. A SEO-nál a minőségi tartalmak és a minél több kulcsszóra való megjelenés van a fókuszban.

A keresőmarketing elég becsapós tud lenni, főleg a laikusok számára. Ez azért van, mert itt csak hónapokkal később jönnek az első eredmények. Kezdetben úgy tűnik, hogy csak nyeli el az összegeket, változás nélkül. 4-6 hónap után viszont elkezd nőni az oldal látogatottsága. És, amiért megéri a SEO-t választani az az, hogy még évekkel később is eredményes lesz.

Visszatérve az összehasonlítás kérdésére, akkor járunk a legjobban, ha egyszerre használjuk mindkettőt. A jól kivitelezett Google Ads kampányok, és az átgondolt stratégiát követő SEO felerősítik egymás hatásait. Ez pedig annyit jelent, hogy igencsak megnő weboldalunk látogatottsága.

Harmadik lépés: ne ereszd el a weboldal látogatóid kezét!

Aki azt hiszi, hogy ezek után hátradőlhet, az óriásit téved! Hiszen, ha sikeres üzletet szeretnénk, nem ereszthetjük el a látogatóinkat. Rendkívül fontos, hogy megtartsuk őket, és folyamatosan emlékeztessük őket, hogy megéri velünk üzletelni.

Ehhez használhatunk remarketing hirdetéseket, amely lényegében annyit jelent, hogy kifejezetten olyanoknak hirdetünk, akik már korábban is találkoztak a weboldalunkkal, esetleg további lépéseket is tettek (pl. vásároltak onnan valamit). Remarketing hirdetésekre alkalmas például a Meta és a Google hirdetési rendszere is. 

Ezen túl nagyon hatásos módszer a hírlevél feliratkozás. A hírlevelekben folyamatosan tájékoztathatjuk őket az aktuális akciókról, vagy más újdonságokról. Felajánlhatunk nekik hűség bónuszokat is, a lényeg, hogy ne tűnjünk el a látókörükből. Mert ha ők maguk nem is szeretnének éppen semmit, ajánlhatnak bennünket ismerőseiknek. Az pedig szintén haszon.

Ha tetszett a cikk, kérlek oszd meg másokkal is!

Következő cikk

Törtek összeadása egész számmal (Példák, feladatok, megoldások)

Ebben a cikkben példákat, feladatokat és megoldásokat hozunk, hogy tökéletesen megértsd a törtek egész számokkal való összeadását.
Törtek összeadása egész számmal

Ezeket olvastad már?