Milyen feladatai vannak egy termékmenedzsernek? – Kereskedelmi és minőségbiztosítási termékmenedzser feladatai
Ebben a cikkben megismerkedhettek egy termékmenedzseri szerepkört betöltő személy elvégzendő feladataival, azaz azzal, hogy milyen napi feladatokat lát el egy kereskedelmi vagy minőségbiztosítási termékmenedzser, illetve megtanuljátok a két termékmenedzseri szerepkör közötti különbözőségeket és hasonlóságokat.
Mit csinál egy termékmenedzser?
A termékmenedzser feladata, hogy az újonnan forgalomba hozott termékek értékesítését kezelje, irányítsa, illetve a cég által forgalmazott termékek eladásának számát növelje. A termékmenedzseri szerepkör annyira szerteágazó, hogy több csoportba is sorolhatjuk őket.
A két leggyakoribb termékmenedzseri szerepkör:
- kereskedelmi termékmenedzser
- minőségbiztosítási termékmenedzser
Mind a két szerepkörben jelenlévő termékmenedzser más és más feladatokat lát el, ebből következik, hogy egymást nem tudják helyettesíteni, hiszen mind a ketten a saját területük specialistái.
Kereskedelmi termékmenedzser feladatai
Egy kereskedelmi termékmenedzser felveszi a kapcsolatot a lehetséges ügyfelekkel, felméri az igényeiket, személyes konzultációkat egyeztet velük, ahol bemutatja a cég által forgalmazott termékeket, illetve ajánlatot tesz az ügyfél számára az adott termék forgalmazásával kapcsolatban. Ha az ajánlat mindkét fél számára elfogadható, akkor megköti a szerződést, azonban, ha az ügyfél számára az ajánlattétel nem megfelelő, akkor megpróbál kedvezőbb ajánlatot nyújtani, vagy pedig alternatív lehetőségeket kínálni.
Egy kereskedelmi termékmenedzser a saját munkája megkönnyítése céljából, illetve a vezetőség felé való megfelelés céljából nyilvántartást vezet az ügyfelekről. A nyilvántartásból kiderül minden fontos részlet, mint például, hogy hány ügyféllel van szerződésük, hánnyal van folyamatban az üzletkötés, illetve a szerződés részletei.
Minőségbiztosítási termékmenedzser feladatai
A minőségbiztosítási termékmenedzser a gyártási folyamatokat felügyeli, hogy az elvárt minőségű termékek kerülhessenek le a gyártósorról.
A minőségbiztosítási termékmenedzser tartja a kapcsolatot a céghez tartozó gyárakkal, üzemekkel, telephelyekkel, illetve felügyeli az ezeken a helyeken előírt minőségi szempontok és gyártási folyamatok betartását. Ebből kifolyólag tisztában kell lennie a gyártási folyamat minden aspektusával, illetve az egyes termékekre vonatkozó eltérő minőségi követelményekkel, hiszen ezek ismerete nélkül nem lenne garantálható a megfelelő minőségű termékek gyártása. Továbbá az ő feladata a felmerülő problémák kezelése, megoldása, esetleges alternatívák kidolgozása, végrehajtása.
Végszó
Most már látjuk, hogy milyen komplex és összetett szakma a termékmenedzseri szerepkör, mindenképp hordoz magában kihívásokat. Ha jól csináljuk, akkor a cégünk nagyon sokat profitálhat belőle. Aki szeretne bővebben olvasni a témáról, az ezen a linken megteheti.