Mi az a Fiverr? A Fiverr weboldal bemutatása
Ebben a cikkben részletesen bemutatjuk, mi is az a Fiverr, milyen típusú szolgáltatásokat kínálnak a platformon jelenlévő szabadúszók, és kik a platform fő felhasználói. Célunk, hogy átfogó képet adjunk a Fiverr működéséről és a használati statisztikáiról, ezzel segítve az olvasókat abban, hogy jobban megértsék a platform jelentőségét és lehetőségeit.
Mi az a Fiverr?
A Fiverr egy online, interneten keresztül elérhető piactér, melyen szabadúszókat fogadhatunk fel különböző feladatok ellátására. A Fiverr egy online platformot, weboldalt biztosít a szabadúszók számára, ahol szabadon hirdethetik a szolgáltatásaikat bárki számára a világon.
A Fiverr 2010-ben indult, a világ számos országából elérhető, melyet nem csak angolul, hanem spanyolul, franciául, németül, hollandul és portugálul is elérhetünk.
Kik használják a Fiverr-t?
Ahogy fentebb már volt róla szó, a Fiverr-t elsősorban szabadúszók használják, de bárki használhatja, akinek van valamilyen olyan szolgáltatása, amelyről úgy gondolja, hogy van igény rá. Ezek mellett természetesen a másik oldal is képviselve van, azaz használják olyanok is, akik azért mennek fel az oldalra, hogy valamilyen feladatukra megoldást találjanak a sok hirdető által.
A cég honlapján az áll, hogy olyan nagy cégek használják a Fiverr szolgáltatásait, mint a Facebook, Google, Netflix, P&G, PayPal.
Mire használják a Fiverr-t?
A munkáltatók, akik szabadúszót keresnek, azok a Fiverr-en egy kereső segítségével kereshetnek rá az elvégzendő feladatot elvégezni képes személyekre, szabadúszókra. Ha szeretnénk, akkor kategóriák szerint is szűrhetjük a szabadúszókat:
- grafika, dizájn
- digitális marketing
- írás, fordítás
- videó, animáció
- zene, hang
- programozás, tech
- adat
- üzlet
- életstílus
Természetesen ezeket a főkategóriákat további alkategóriákra lehet bontani.
A leggyakrabban előforduló Fiverr szolgáltatások:
- termékfotózás
- ételfotózás
- termékvideó készítés
- esküvői meghívó tervezés
- logó dizájn készítés
- könyv dizájn készítés
- termék csomagolás dizájn tervezés
- web, mobil dizájn készítés
- animált GIF-ek készítése
- social media dizájn készítése
- illusztrációk készítése
- belső renderelés
- 3D karakter modellezés
- mixelés, masterelés
- hangrögzítés
Fiverr szolgáltatások ára
A Fiverr szolgáltatások árazása teljes mértékben a szabadúszókra van bízva, annyit kérnek el egy szolgáltatás teljesítéséért, amennyit csak szeretnének. Nem kell megijedni, ennek köszönhetően nem szálltak el az árak, inkább az a reális, hogy a munkavállalók megpróbálják alálicitálni egymást, így akár pár dollárért is lesznek már olyanok, akik elvégzik egyszerűbb feladatainkat, például a logó tervezést.
Természetesen több személy is van, aki ugyanazt a feladatot képes elvégezni, ilyenkor érdemes megnézni mindegyiknek az árazását, a referenciamunkáit és ezek alapján eldönteni, hogy melyik a legmegfelelőbb számunkra.
Munkavállalás a Fiverr-en
A Fiverr egy olyan oldal, ahol akár te is árulhatod a szolgáltatásaidat, azaz nem kell semmilyen engedélyt beszerezned a hatóságoktól, hogy te is elkezdhess a Fiverr-en dolgozni, bárki szabadon feltöltheti a szolgáltatásait és várhatja a megkereséseket. A szolgáltatások feltöltéséhez csak egy regisztrációra van szükség, illetve pár adat megadására, majd a szolgáltatás feltöltésére, beárazására, illetve nem árt pár referenciamunka. Természetesen ne felejtsünk el adózni a Fiverr-en keresett bevételek után.
Fiverr használati statisztikák
A Fiverr az elmúlt években egyre növekvő népszerűségnek örvend. Ahogy a világ tovább digitalizálódik, a platform jelentős szereplővé vált a globális szabadúszó piacon. Ebben a fejezetben megvizsgáljuk a Fiverr használati statisztikáit, hogy betekintést nyerjünk a platform jelenlegi állapotába és trendjeibe.
A Fiverr globális globális használata évről-évre dinamikusan növekszik. A Backlinko adatatai szerint évente 3,42 millió vásárló használja a platformot. A 2020-as évben 669,3 millió dollár értékű forgalmat bonyolított le.
A legnagyobb felhasználói bázis továbbra is az Egyesült Államokban található, ahol a felhasználók 22,68%-a regisztrált. Ezt követi Pakisztán (8,24%), India (7,08%), az Egyesült Királyság (5,66%), és Banglades (3,87%) a World Population Review információi szerint. Ezek az adatok jól mutatják, hogy a platform mennyire elterjedt különböző régiókban, és hogy a felhasználói bázis globális.
A platformon keresztül történő vásárlások átlagos értéke is jelentősen emelkedett az elmúlt években. 2023-ban az egy vásárlóra jutó költés 262 dollárra volt, ami jelzi a platform iránti bizalom és a szolgáltatások iránti kereslet növekedését (Forrás: InCreditools). Emellett a Fiverr több mint 550 kategóriában kínál szolgáltatásokat, ami széles skálát biztosít a szabadúszóknak és az ügyfeleknek egyaránt.